Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky
Verze č. 1, platná od 15. 05. 2021.
Obchodní podmínky a reklamační řád internetového obchodu
www.obsessed.cz


1. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
1.1 Tyto obchodní podmínky a reklamační řád internetového obchodu
www.obsessed.cz (dále jen „VOP“) platí pro nákup v internetovém obchodě
www.obsessed.cz.


1.2 Tyto obchodní podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti
prodávajícího, kterým je:

Ing. Karolína Russová, Štichova 651/48, 149 00 Praha 4, IČ: 07113307, e-
mailová adresa: info@obsessed.cz, tel. 00420 737 905 870 (dále jen

„Prodávající“) a kupujícího (dále jen „Kupující“).


1.3 Je-li Kupujícím spotřebitel (ve smyslu bodu 2.2, níže), řídí se vztahy neupravené
VOP zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem ve znění pozdějších
předpisů (dále jen „ObčZ“) a zákonem č. 634/1992Sb. o ochraně spotřebitele ve
znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“).
Je-li Kupující jiný subjekt než spotřebitel (ve smyslu bodu 2.3, níže), řídí se
vztahy neupravené těmito VOP ObčZ (přičemž podle § 2158 odst. 1 ObčZ platí,
že se ustanovení § 2158 až § 2174 ObčZ nepoužijí).


1.4 Uzavřením kupní smlouvy Kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP,
jejich obsah je mu detailně znám a že s nimi souhlasí a nemá k nim žádných
výhrad. Tyto VOP jsou nedílnou součástí uzavřené kupní smlouvy.


1.5 Prodávající výslovně upozorňuje Kupujícího, že prodávané zboží je určeno
výhradně pro osobní použití jako doplněk - kryt na mobilní telefon, přičemž se
jedná o výrobek z hovězí kůže s ražbou, není-li uvedeno v kupní smlouvě jinak,
přičemž jeho konečná úprava bude popsána v kupní smlouvě a bude záviset na
objednávce Kupujícího. Prodávané zboží přitom není vhodné k použití pro

jakékoli jiné účely. Práva Kupujícího z vadného plnění nejsou dána, je-li vada
způsobena nesprávným používáním předmětu koupě (např. používáním jiným
nežli běžným nošením) nebo nesprávnou péčí a starostlivostí o kožený výrobek,
včetně vad způsobených nevhodným zacházením a mechanickým poškozením,
jako jsou např. deformace krytu, proříznutí kůže, poškrábání kůže, rozbití pádem,
ulomení části krytu apod.
Prodávající dále výslovně upozorňuje Kupujícího, že se jedná o kůži, která
přirozeně pracuje a opotřebením může měnit svou strukturu a odstín barvy.
Nošení a užívání koženého krytu časem způsobuje jeho opotřebení, což je
charakteristickou vlastností tohoto materiálu a opotřebení úměrné používání
(nošení) krytu nebude považováno za vadu zboží. Prodávající dále výslovně
upozorňuje Kupujícího, že by se měl vyvarovat kontaktu rukou v místě ražby,
neboť pot je agresivní a časem tak dochází k setření fólie.
Prodávající dále upozorňuje a doporučuje Kupujícímu při používání koženého
doplňku dodržování následujících zásad:
• používat kryt jen k účelům, ke kterému je určen, tzn. k estetickým účelům
jako módní doplněk a rozhodně jej nepřivádět do kontaktu se špínou, potem
a chemikáliemi např. při sportování, manuální pracovní činnosti jako je
práce na zahradě, mytí nádobí atd.;

• chránit kryt před přímým slunečním zářením, chemickými vlivy, např.
kosmetickými přípravky, barvou na vlasy, parfémy, koupání atd. a před
potem;

• kryt čistit vždy pouze vlhkým hadříkem;

• chránit kryt před nárazy a mechanickým poškozením;
• nepoužívat kryt v prostředí, kde je vlhko.

2. DEFINICE POJMŮ A KUPNÍ SMLOUVA

2.1
Prodávající je fyzická osoba podnikající, která při uzavírání a plnění smlouvy

jedná v rámci své podnikatelské činnosti. Prodávající přímo nebo prostřednictvím
jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.

2.2
Kupující – spotřebitel je každý člověk (fyzická osoba), který mimo rámec své
podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání
uzavírá kupní smlouvu s Prodávajícím.

2.3
Kupující – podnikatel je každý Kupující, který není Kupujícím – spotřebitelem ve
smyslu bodu 2.2, výše.

2.4
Předmět koupě – předmětem koupě na základě kupní smlouvy je zboží uvedené v
závazném potvrzení objednávky ze strany Prodávajícího, kterým se uzavírá kupní
smlouva (dále též jen „Zboží“).

2.5
Ceny mají charakter cen smluvních a jsou uváděny bez DPH (prodávající není
plátcem DPH). Prodávající je oprávněn požadovat od Kupujícího zálohu ve výši
100% z celkové ceny objednávky Zboží včetně dopravného.

2.6
Postup při uzavření kupní smlouvy. Objednávka Kupujícího je návrhem kupní
smlouvy. Kupní smlouva je uzavřena akceptací tohoto návrhu, a to závazným

potvrzením objednávky ze strany Prodávajícího doručeným prostřednictvím e-
mailu Kupujícímu. Objednávka Kupujícího a závazné potvrzení objednávky ze

strany Prodávajícího se považují za doručené, pokud se s nimi strany, jimž byly
určeny, mohou seznámit. Od tohoto momentu mezi Kupujícím a Prodávajícím
vznikají vzájemná práva a povinnosti vyplývající z uzavřené kupní smlouvy. V
případě, pokud Kupující zjistí v závazné akceptaci objednávky chyby anebo jiné
nesrovnalosti, informuje o této skutečnosti neprodleně Prodávajícího e-mailem, a
to nejpozději společně s úhradou kupní ceny za zakoupené Zboží.
Změny a doplňky v již učiněné objednávce Kupujícího, ať k nim má dojít před
akceptací objednávky Prodávajícím či po této akceptaci, musí být učiněny

prostřednictvím e-mailu; takové změny a doplňky jsou však účinné vůči
Prodávajícímu až po jejich výslovném odsouhlasení Prodávajícím. Prodávající je
oprávněn odmítnout objednávku, když z důvodu vyprodání zásob nebo
nedostupnosti Zboží (faktická nemožnost plnění) není možné objednané Zboží
Kupujícímu dodat. O zrušení objednávky bude zákazník informován telefonicky
anebo formou e-mailu. Informace a pokyny k platbě kupní ceny za zakoupené
Zboží budou Kupujícímu sděleny při tvorbě objednávky nebo e-mailem.

3. PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
3.1
Uzavřením kupní smlouvy vznikne Prodávajícímu povinnost Zboží Kupujícímu
dodat a Kupujícímu vznikne povinnost Zboží převzít a zaplatit za něj
Prodávajícímu dohodnutou cenu, tedy kupní cenu Zboží a dopravné.
3.2
Prodávající dodá Kupujícímu Zboží specifikované v elektronické objednávce
Kupujícího na objednávkovém formuláři, který Kupující vyplní při objednání
Zboží. Prodávající se zavazuje, že Kupujícímu dodá bezvadné Zboží v souladu s
platným právním řádem České republiky, a to na adresu udanou Kupujícím, je-li
taková adresa na území České republiky.
3.3
Vlastnické právo ke Zboží přechází na Kupujícího až úplným zaplacením kupní
ceny a předáním Zboží Kujícímu. Nebezpečí nahodilé zkázy a nahodilého
zhoršení Zboží přechází na Kupujícího odevzdáním Zboží Kupujícímu.
3.4
V souladu s § 1829 odst. 1 ObčZ má Kupující – spotřebitel právo bez udání
důvodu odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě (14) čtrnácti dnů ode dne převzetí
Zboží. Kupující – spotřebitel nemá právo na odstoupení od kupní smlouvy v
případě, kdy bude Zboží ve smyslu § 1837 písm. d) ObčZ upraveno podle přání
Kupujícího – spotřebitele, tedy ve všech případech, kdy součástí Zboží bude
ražba (monogram, číslo, znak) vyrobená dle přání a objednávky Kupujícího –
spotřebitele.
Výše uvedená lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy se považuje za
zachovanou, pokud Kupující – spotřebitel v jejím průběhu odešle Prodávajícímu
oznámení, že od kupní smlouvy odstupuje. V takovém případě Kupující –
spotřebitel ponese přímé náklady spojené s navrácením Zboží. Náklady spojené s

navrácením Zboží zahrnují také náklady na vrácení Zboží do původního stavu v
případě, že Zboží bylo poškozeno nebo jeví známky opotřebení, a to tehdy, pokud
ke snížení hodnoty Zboží došlo v důsledku nakládání s tímto Zbožím jiným
způsobem, než který je nutný vzhledem k povaze a vlastnostem Zboží, včetně
jeho funkčnosti. V případě, že je vrácené Zboží poškozené, nefunkční,
nekompletní nebo má známky opotřebení a/nebo používání podle předchozí věty,
budou Kupujícímu - spotřebiteli vráceny všechny peněžní prostředky, které od něj
Prodávající obdržel, snížené o náklady vynaložené Prodávajícím na uvedení
Zboží do původního stavu. Tím není dotčeno právo Prodávajícího na náhradu
vzniklé újmy.
V případě, že se Kupující – spotřebitel rozhodne odstoupit od kupní smlouvy,
doporučuje Prodávající následující postup:
Kupující – spotřebitel musí kontaktovat Prodávajícího jakoukoliv formou
jednostranného právního jednání např. dopisem zaslaným prostřednictvím
provozovatele poštovních služeb doporučeně do vlastních rukou na adresu sídla
Prodávajícího, nebo e-mailem na adresu info@obsessed.cz s tím, že písemně
uvede, že odstupuje od kupní smlouvy s uvedením: čísla objednávky, data nákupu
(tzn. data provedení objednávky), čísla účtu pro vrácení peněz (tj. kupní ceny a
nákladů na dodání Zboží do místa určeného Kupujícím).
Prodávající e-mailem potvrdí Kupujícímu - spotřebiteli přijetí právního jednání
představujícího odstoupení od kupní smlouvy, a to bez zbytečného odkladu: V
případě produktu s ražbou Prodávající upozorní Kupujícího – spotřebitele, že
právo na odstoupení od kupní smlouvy nemá.
V případě odstoupení Kupujícího – spotřebitele od kupní smlouvy, zašle nebo
předá Kupující- spotřebitel Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do
(14) čtrnácti dnů od odstoupení od kupní smlouvy, Zboží, které od něho obdržel;
tato lhůta se považuje za zachovanou, pokud v ní Kupující-spotřebitel odešle
Zboží Prodávajícímu. Peněžní prostředky za zakoupené Zboží, které Prodávající
od Kupujícího - spotřebitele obdržel (s výjimkou případně uplatněných nákladů
vynaložených Prodávajícím na uvedení Zboží do původního stavu), budou
Kupujícímu – spotřebiteli vráceny prostřednictvím stejného platebního
prostředku, který Kupující – spotřebitel použil k uhrazení kupní ceny za Zboží a
dopravného (neurčil-li však Kupující - spotřebitel výslovně jinak), a to do (14)
čtrnácti dnů od odstoupení od kupní smlouvy, nikoliv však dříve než Kupující -
spotřebitel Zboží Prodávajícímu předá nebo prokáže, že Zboží Prodávajícímu
odeslal.
4. PLATEBNÍ PODMÍNKY

4.1
Zboží bude Kupujícímu předáno až po úplném zaplacení kupní ceny a
dopravného za Zboží.
4.2
Kupující uhradí kupní cenu a dopravné za Zboží převodem na účet Prodávajícího,
online platbou nebo v hotovosti.
4.3
Faktura bude Kupujícímu dodána v elektronické podobě po doručení Zboží.
Změna fakturačních a doručovacích údajů na faktuře není po doručení
objednávky Zboží Kupujícím možná.
5. TERMÍN DODÁNÍ A DOPRAVA
5.1
Zboží bude Kupujícímu dodáno v pracovní dny v rámci České republiky a
Slovenska prostřednictvím poštovních (resp. přepravních) služeb, a to v rámci
dodací lhůty v rozmezí 14 až 28 pracovních dnů od připsání celé kupní ceny a
dopravného za objednané Zboží na účet Prodávajícího, nebude-li sjednána jiná
dodací lhůta. Dodání na Slovensko může být delší, přičemž v nabídce dopravy je
pouze dodání prostřednictvím Zásilkovny, nebude-li individuálně domluveno z
vážných důvodů jinak.

5.2
Kupující je povinen při převzetí zásilky provést její kontrolu s cílem zjistit, zda je
obal neporušený a zda zásilka nevykazuje zjevné znaky poškození z přepravy
(dopravy). Tato kontrola se netýká obsahu zásilky. Pokud jsou při převzetí zásilky
Kupujícím zjištěny zjevné znaky poškození, Kupující není povinen zásilku
převzít a sepíše s přepravcem zápis o škodě, kde je nezbytné poškození řádně
popsat. Převzal-li Kupující takto poškozenou zásilku, poškození zásilky nahlásí
Kupující Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, přičemž se zásilkou nesmí nijak
manipulovat a musí zajistit uchování obalu, ve kterém mu byla zásilka doručena.
Toto hlášení o poškození Prodávajícímu se doporučuje provést neprodleně po
jeho zjištění, nejpozději však do 3 (tří) pracovních dnů od převzetí Zboží,
zasláním prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu sídla
Prodávajícího, nebo e-mailem na adresu info@obsessed.cz s tím, že Kupující
písemně uvede, že zásilka byla zjevně poškozena, uvede popis poškození a přiloží
fotodokumentaci rozsahu poškození, kopii dodacího listu, resp. potvrzení o
doručení zásilky a zápis o škodě, uvede číslo objednávky a datum nákupu (tzn.

datum provedení objednávky a datum obdržení akceptačního e-mailu ze strany
Prodávajícího).
5.4
V případě, že Kupující zaslané Zboží (zásilku) od přepravce nepřevezme z
důvodů na jeho straně a Prodávající bude Kupujícímu Zboží nucen opakovaně
zaslat na za tím účelem uvedenou adresu, bude Kupujícímu účtováno nové
dopravné v plné výši a to až do převzetí zásilky Kupujícím za každé jedno (i
neúspěšné) zaslaní, nedomluví-li se Kupující s Prodávajícím jinak.
6. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ (REKLAMAČNÍ ŘÁD)
6.1
Tento reklamační řád se vztahuje výlučně na Zboží zakoupené u Prodávajícího a
to po dobu nejdéle 24 (dvaceti čtyř) měsíců od jeho převzetí. Záruka za jakost je
poskytována pouze v souladu se záručními podmínkami danými výrobcem Zboží,
resp. jednotlivých komponentů Zboží. Neposkytuje-li výrobce na dané Zboží
žádnou záruku za jakost a nebude-li o ní Kupující písemně informován
Prodávajícím, platí, že záruka za jakost nebyla poskytnuta.
6.2
Práva Kupujícího - spotřebitele
Prodávající odpovídá Kupujícímu-spotřebiteli, že Zboží při převzetí nemá vady
ve smyslu § 2161 ObčZ. Kupující - spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady,
která se vyskytne u Zboží v době 24 (dvaceti čtyř) měsíců od jeho převzetí.
Projeví-li se vada v průběhu 6 (šesti) měsíců od převzetí, má se za to, že Zboží
bylo vadné již při převzetí.

6.3 Práva Kupujícího - podnikatele
Neoznámil-li Kupující – podnikatel vadu Zboží alespoň ve lhůtě 5 (pěti) dnů od
převzetí Zboží, pozbývá právo odstoupit od kupní smlouvy. Neoznámil-li
Kupující – podnikatel vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné
prohlídce a dostatečné péči zjistit, tzn. alespoň ve lhůtě 10 (deseti) dnů od
převzetí Zboží, nemá právo z vadného plnění. Jedná-li se o skrytou vadu, platí
totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji Kupující –
podnikatel mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do 2 (dvou) let od
převzetí Zboží.
Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy ve smyslu § 2106 ObčZ (o
podstatné porušení smlouvy se jedná pouze v případě, kdy má Zboží tak
závažnou vadou, o niž Prodávající již při uzavření kupní smlouvy věděl nebo

musel vědět, že Kupující - podnikatel by kupní smlouvu neuzavřel, pokud by
takovou vadu předvídal), má Kupující - podnikatel právo: (i) na odstranění vady
opravou Zboží; (ii) na odstranění vady dodáním nového Zboží nebo dodáním
chybějícího Zboží; (iii) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo (iv) odstoupit od
kupní smlouvy.
Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má Kupující – podnikatel
právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Dokud
Kupující – podnikatel neuplatní právo na slevu z kupní ceny, může Prodávající
dodat to, co chybí, nebo odstranit vadu podle své volby opravou věci nebo
dodáním nového Zboží. Neodstraní-li Prodávající vadu Zboží včas nebo vadu
Zboží odmítne odstranit, může Kupující – podnikatel požadovat slevu z kupní
ceny. Provedenou volbu nemůže Kupující – podnikatel změnit bez souhlasu
Prodávajícího.
Výskyt opravitelné vady či opravitelných vad se považuje vždy za nepodstatné
porušení smlouvy nikoliv za porušení podstatné. Kupující nemůže odstoupit od
smlouvy, ani požadovat dodání nového Zboží, nemůže-li Zboží vrátit v tom stavu,
v jakém jej obdržel a/nebo v případě neoznámil-li vadu Zboží včas.
6.4 Práva společná všem Kupujícím
Právo z vadného plnění se nevztahuje na opotřebení Zboží způsobené jeho
obvyklým užíváním, nevhodným užíváním nebo ošetřením, vlivem
povětrnostních podmínek, neodbornou manipulací, úmyslným poškozením nebo
na vady, na které byl Kupující upozorněn písemně v kupní smlouvě.
Pro použité Zboží je lhůta k uplatnění práv z vadného plnění v trvání nejdéle 12
(dvanácti) měsíců od převzetí.
6.5 Postup při reklamaci Zboží
Práva z vadného plnění uplatňuje Kupující vždy u Prodávajícího písemnou
formou, a to zasláním emailu na adresu: info@obsessed.cz, neurčí-li Prodávající
písemně třetí osobu k uplatnění reklamace. Při uplatnění reklamace je vždy nutné
prokázat uzavření kupní smlouvy, a to nejlépe předložením dokladu o nákupu
Zboží – daňový doklad (faktura) a podrobně popsat vadu Zboží. Pokud se vada
nevyskytuje trvale, je nutné jednoznačně uvést podmínky, za kterých se
projevuje. Reklamované Zboží musí být Prodávajícímu předloženo k posouzení
reklamace, přičemž za zahájení reklamace se považuje vždy předložení
reklamovaného Zboží Prodávajícímu.
Prodávající zašle Kupujícímu potvrzení o tom, kdy Kupující reklamaci uplatnil,
co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje; a

dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení
opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Dopravu reklamovaného Zboží k Prodávajícímu nese na své náklady a nebezpečí
Kupující.

Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 (tří)
pracovních dnů od zahájení reklamace. Do této lhůty se nezapočítává doba
přiměřená podle druhu Zboží potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace
včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, v případě
reklamace Kupujícího – spotřebitele nejpozději do 30 (třiceti) dnů ode dne
zahájení reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím - – spotřebitelem
nedohodne na delší lhůtě. Tyto lhůty ovšem nejsou závazné ve vztahu ke
Kupujícímu – podnikateli.
6.6
Prodávající informuje v souladu s ustanovením § 14 Zákona o ochraně
spotřebitele Kupujícího- spotřebitele, že věcně příslušným subjektem pro
mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce. Bližší
informace o daném subjektu lze nalézt na internetové stránce: www.coi.cz.
7. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
7.1
Prodávající zpracovává osobní údaje v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o
ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů ve znění pozdějších změn
(dále jen „ZOOÚ“).
7.2
Odesláním objednávky Kupující prohlašuje, že byl podle § 11 ZOOÚ v platném
znění informován o těchto skutečnostech a podle § 5 ZOOÚ souhlasí s těmito
skutečnostmi:
• (i) Prodávající bude v postavení správce osobních údajů zpracovávat
osobní údaje Kupujícího
uvedené vobjednávce, tj. jméno, příjmení, adresa, emailová adresa a
telefonní číslo
Kupujícího (dále i jen „Osobní údaje kupujícího“) v elektronické podobě;

• (ii) Prodávající zabezpečuje ochranu Osobních údajů kupujícího;

• (iii) Osobní údaje kupujícího budou zpracovávány pro plnění smluvních
povinností Prodávajícího
a pro marketingové účely Prodávajícího, s čímž Kupující souhlasí;

• (iv) Osobní údaje kupujícího nebudou poskytovány třetím osobám
svýjimkou smluvního
zpracovatele osobních údajů a provozovatele poštovních služeb / přepravce
z důvodu plnění
kupní smlouvy;

• (v) Kupující jako subjekt údajů má právo přístupu k vlastním osobním
údajům zpracovávaným
Prodávajícím a právo na jejich opravu.

7.3
Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům. Kupující jako subjekt
údajů může Prodávajícího požádat o vysvětlení ke zpracování osobních údajů a
jejich změn ve smyslu § 21 ZOOÚ, a to pokud zjistí nebo se domnívá, že jeho
údaje jsou zpracovávány v rozporu s ochranou jeho soukromého a osobního
života nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s
ohledem na účel jejich zpracování. Kupující může v této souvislosti požadovat,
aby Prodávající takto vzniklý stav odstranil. Nevyhoví-li Prodávající takovému
požadavku, má kupující právo obrátit se přímo na Úřad pro ochranu osobních
údajů se sídlem v Praze.
7.4
Kupující poskytuje své údaje dobrovolně v souvislosti s uzavřením kupní
smlouvy a plněním plynoucím z kupní smlouvy a pro marketingové účely
Prodávajícího. Kupující je oprávněn svůj souhlas se zpracováním osobních údajů
kdykoliv odvolat.


8. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
8.1
Veškeré smluvní vztahy mezi Prodávajícím a Kupujícím, neupravené v kupní
smlouvě a ve VOP se řídí právem České republiky, nestanoví-li konkrétní
smlouva jinak.

8.2
Tyto VOP nabývají účinnosti nejpozději dnem jejich zveřejnění na internetových
stránkách Prodávajícího www.obsessed.cz a jsou v příslušném znění rozhodné
pro veškeré objednávky učiněné v tento den a později. Prodávající si vyhrazuje
právo na změnu těchto VOP.
8.3
Kupující není oprávněn bez souhlasu Prodávajícího postoupit svou pohledávku
vůči Prodávajícímu vyplývající z kupní smlouvy na třetí osobu.
8.4
Zvláštní ujednání s Kupujícím učiněná v kupní smlouvě mají přednost před
ustanoveními těchto VOP, která by s nimi byla v rozporu.